خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

مشخصات سنگ مرغوب

دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳ ق.ظ

مشخصات سنگ مرغوب

مشخصات و جزئیات سنگ های ساختمانی مرغوب و پرکاربرد

سنگ مورد استفاده در نمای داخلی و یا نمای خارجی باید بدون ترک  خوردگی، پوسیدگی و حتی المقدور عاری از کانی های مضر باشد. سنگ خوب اصولا باید دارای جذب آب پایینی باشد و در برابر عوامل جوی مانند سرما، گرما، نور خورشید و همچنین مواد شیمیایی مقاوم باشد. در بسیاری از موارد خریداران سنگ ساختمانی تنها به ظاهر سنگ توجه می کنند که ممکن است با گذشت زمان مشکلاتی را برایشان ایجاد کند و از خرید سنگ خود رضایت نداشته باشند. اکثر خریداران و مصرف کنندگان سنگ ها بدنبال رنگ و یکدست بودن سنگ هستند در حالیکه سنگ بافتی طبیعی دارد و رنگ سنگ الهام گرفته از طبیعت است و طی میلیون ها سال تشکیل شده است.

مشخصات سنگ مرغوب


در هنگام خرید سنگ ساختمانی باید به فضایی که قرار است سنگ در آن نصب گردد توجه کرد زیرا همه سنگ ها کاربرد یکسانی نداشته و  هر سنگ مناسب یک یا چند قسمت از فضای ساختمان است. فضاهایی که می توان در ساختمان تفکیک نمود به طور معمول شامل فضای نصب سنگ در نمای داخلی، سنگ فرش فضاهای مسکونی، سنگ فرش فضاهای تجاری و مشاعات، سنگ پله، درپوش، جان پناه و ... می باشد.
سنگ مناسب برای نمای خارجی و یا نمای ساختمان سنگی است که در برابر سرما، گرما و اشعه UV نور خورشید مقاوم باشد. با توجه به این مسئله سنگ هایی که در مقابل عوامل فوق مقاومند عبارتند از سنگ تراورتن، سنگ گرانیت و سنداستون می باشند. از بین سنگ های مناسب برای نما سنگ تراورتن به دلیل وجود خلل و فرج با ملات خوب جذب می شود ولی در مورد سنگ  های گرانیت و سنداستون حتما به هنگام نصب باید از روش اسکوپ استفاده نمود. سنگ مناسب برای نمای داخلی سنگی است که مقاوم باشد و ظاهری زیبا داشته باشد زیرا سنگ نمای داخلی در برابر شرایط جوی قرار ندارند. بنابراین می توان از سنگ هایی همچون سنگ مرمریت، سنگ مرمر، سنگ لایم استون و سنگ کریستال استفاده کرد. هر چند که محدودیت در نوع سنگ برای دیواره های داخلی ساختمان وجود ندارد.

 

منبع: www.sangyab.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۰۷
اندیشه فرزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی