خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

چگونگی انتخاب سنگ های گران قیمت

يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰ ق.ظ

چگونگی انتخاب سنگ های گران قیمت

چگونگی  نحوه انتخاب و خرید سنگ های گران قیمت

در دنیای امروزه هر مبحثی رو به سوی پیشرفت و ترقی دارد و همواره موضوعات جدید در دنیا به وجود می آید. صنعت ساختمان سازی نیز همانند دیگر صنایع همواره و روز به روز شاهد تغییرات و تحولات زیادی می باشد. یکی از مسائلی که در برخی از نقاط دنیا در زمینه ساختمان سازی روز به روز مورد توجه قرار میگیرد پیاده سازی ساختمان های گران قیمت و باشکوه که یکی از دیگر زیبا تر و باشکوه تر است می باشد. با توجه به تغییراتی که امروزه در سبک زندگی مردم به وجود آمده است می توان مشاهده نمود که قشر مرفه و متمول جامعه همواره گرایش بسیار زیادی به اجرا ساختمان های گران قیمت و استفاده از مصالح پرهزینه در اجرا ساختمان خود دارند. تمایل مردم به تجمل گرایی و ایجاد نوعی سندروم کاخ نشینی  در آن ها سبب شده است تا همواره به دنبال مصالحی باشند که از قیمت بالاتری برخوردار است. سنگ ساختمانی یکی از انواع مصالح ساختمانی می باشد که از انواع مختلفی برخوردار است و می توان ان را در ارزان ترین قیمت تا گران ترین قیمت تهیه نمود.

 

چگونگی انتخاب سنگ های گران قیمت

تیم ابرسنگ در پی تمایل برخی از مردم به استفاده از سنگ های گران قیمت این مطلب را تنظیم نموده است تا افرادی که به دنبال این نمونه از سنگ ها هستند با بررسی ویژگی های زیر که ویژگی های سنگ های گران قیمت می باشد سنگ مورد نظر خود را انتخاب نموده و خریداری نمایند.

  •     رنگ یکدست:

یکی از ویژگی های بارز سنگ های گران قیمت که با چشم نیز قابل مشاهده می باشد وجود رنگ یکدست و بدون رگه در زمینه ان ها می باشد. سنگ هایی که یکدست و یک رنگ می باشند از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. برای مثال سنگ تروارتن حاجی آباد دارای زمینه یکدست و بدون رگه می باشد. سنگی که دارای رنگ یکدست می باشد دارای قیمت بسیار بالایی است. یکدستی رنگ سنگ ها بر اساس درجات آن ها قابل تشخیص است،  در واقع هرچه درجه یک سنگ بالاتر باشد رگه و ناخالصی در آن کم تر است و یا اصلا رگه و ناخالصی ندارد اما اگر سنگ دارای درجات پایین تری باشد از ناخالصی ها و رگه های بیش تری برخوردار است.

  •     ساب و صیقل:

یکی دیگر از مسائلی که می تواند بر قیمت سنگ تاثیرگذار باشد میزان ساب و صیقل سنگ می باشد. برخی از سنگ های ساختمانی طی سه مرحله ساب می خورند و به همین دلیل به ان ها درجه سوپر داده می شود. سنگ ها در درجه های سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو قابل خرید می باشند که بر اساس این درجه بندی قیمت سنگ ها کاهش و افزایش می یابد. سنگ های درجه سوپر دارای قیمت بسیار بالایی هستند و سنگ های درجه دو از قیمت پایین تری برخوردار هستند. پیشنهاد ما به افرادی که به دنبال یک سنگ با کیفیت، زیبا و گران قیمت هستند سنگ تراورتن سفید عباس آباد سوپر می باشد.

  •     اندازه قدی و ضخامت سنگ:

منظور از اندازه قدی سنگ همان ارتفاعش می باشد. سنگ هایی که دارای قد بالاتری هستند از قیمت بیش تری برخوردار می باشند. قد سنگ از 1 متر و نیم شروع می شود و تا 3 متر می رود، در برخی از سنگ ها نیز به 4 متر می رسد. ضخامت نیز تاثیر بسیاری بر قیمت سنگ ها دارد. معمولا ضخامت سنگ ها 7/1 تا 8/1 سانتی متر می باشد و در سنگ های گران قیمت این ضخامت به 2 سانتی متر می رسد.

  •     رنگ سفید:

یکی دیگر از نشانه های سنگ های گران قیمت رنگ سفید آن ها می باشد. در انواع سنگ های ساختمانی رنگ سفید آن ها  از قیمت بالاتری نسبت به دیگر رنگ ها برخوردار است. همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم این رنگ سفید هرچه یک دست تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. سنگ سفید مرمریت هرسین یکی از سنگ های سفید و گران قیمت می باشد.

  •     کوپ گران قیمت:

برخی از سنگ های ساختمانی از همان ابتدا دارای کوپ های گران قیمت هستند. سنگ ها در مرحله فراوری و تولید مراحل یکسانی را می گذرانند و به جز مرحله ساب عامل دیگری بر روی قیمت آن ها تاثیر گذار نمی باشد. اما برخی از سنگ ها هستند که با طی این مراحل یکسان دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر سنگ ها هستند و این به دلیل قیمتی است که کوپ سنگ خام و فراوری نشده از ابتدا دارا می باشد. کوپ سنگ تراورتن سفید حاجی آباد یکی از گران قیمت ترین کوپ های سنگ  تراورتن می باشد که پس از فراوری و تولید این قیمت بر هزینه تمام شده آن تاثیر گذار است و از قیمت بالایی بر خوردار است.

 

منبع: www.kalasakht.com

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۳
اندیشه فرزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی