خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

خرید | فروش | قیمت سنگ تکاب در مازندران

خرید | فروش | قیمت سنگ تراورتن تکاب در استان اصفهان و مازندران بابل ساری چالوس آمل و ...

3 روش استفاده از سنگ های ساختمانی در طراحی داخلی

ایده های جذاب در طراحی داخلی با استفاده از سنگ

همانطور که می دانید امروزه طراحی داخلی یکی از مباحث گسترده در زمینه صنعت ساختمان سازی می باشد. در واقع طراحی داخلی با فهوم زیبایی رابطه ی مستقیم دارد و دارای اصول و قواعد مختلفی مانند رنگ شناسی، سبک شناسی و.. می باشد. طرح ها و شیوه های بسیار زیادی برای طراحی داخلی وجود دارد که متخصصان می توانند با مراجعه به آن ها نسبت به طراحی دکوراسیون اقدام نمایند. در حال حاضر سبک های مینیمال و مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی از طرفداران بسیار زیادی بهره مند است. البته سبک دکوراسیون کلاسیک نیز دارای طرفداران مختلفی می باشد که در طراحی این سبک سنگ های ساختمانی حرف اول را می زنند. طراحی داخلی یکی از مباحثی است که نیازمند دانش و فعالیت های عملی می باشد و طراحان داخلی با گذراندن دوره های دانشگاهی یا آکادمیک به این دانش دسترسی می یابند. متخصصان طراحی داخلی تنها به ظاهر فضا اهمیت نمی دهند بلکه عملکرد یک فضا نیز برای آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در طراحی داخلی تغییرات ساختاری در خانه یا ساختمان صورت میگیرد و می توان از مصالح مختلفی مانند سنگ، چوب، شیشه، کاشی و... در این مبحث استفاده نمود. در این مقاله کالاساخت به معرفی ایده های ترکیبی از سنگ های ساختمانی برای طراحی داخلی پرداخته است تا شما را با این مبحث بیشتر آشنا نماید:

  •     ترکیب سنگ و چوب در طراحی داخلی:

سنگ و چوب هر دو از جمله مصالح طبیعی می باشند که ساختاری آرامش بخش و زنده به فضای داخلی ساختمان می بخشند. چوب یکی از متریال هایی می باشد که در تمام سبک های طراحی داخلی کاربرد دارد و دارای زیبایی و ویژگی های منحصر به فرد زیادی است. این متریال را می توان به انواع مصالح تلفیق کرد و حس گرما و صمیمیت بسیار زیادی را به ساختمان بخشید. چوب بلوط، چوب راش، چوب کاج، چوب گیلاس،  چوب گردو، چوب افرا،  چوب ماهون و چوب صنوبر از جمله چوب هایی هستند که می توان از آن ها در طراحی داخلی استفاده نمود. سنگ ها نیز یکی از متریالی هستند که استفاده از آن ها در طراحی داخلی به هیچ عنوان تکراری نمی باشد و در واقع سنگ ها یکی از رایج ترین تزئین ها برای دیوار می باشند. سنگ ساختمانی دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و از انواع آن ها در طراحی داخلی می توان استفاده نمود. بافت قدرتمند و زیبای سنگ فضایی عالی و منحصر به فرد را برای طراحی داخلی به ارمغان می آورد. یکی از نمونه های ترکیبی این دو متریال که امروز از طرفداران بسیار زیادی بهره مند می باشد ترکیب سنگ مرمر و چوب می باشد. ترکیب سنگ مرمر و چوب به فضای داخلی ساختمان جاوه و نمایی لوکس می بخشد. سنگ مرمر دارای زمینه سفید و روشنی می باشد که می تواند در ساختمان نور را منعکس نموده و سبب افزایش فضای آن گردد، ترکیب رگه های قهوه ای یا سیاه رنگ موجود در زمینه سفید سنگ مرمر با رنگ قهوه ای چوب می تواند بهترین ترکیب رنگ برای طراحی داخلی باشد. در این ترکیب می توان از سنگ مرمر در دیوار و کف حمام یا آشپزخانه و ازچوب در پارکت و یا پنل های چوبی مانند کابینت ها استفاده نمود.

ترکیب چوب و سنگ

  •     ترکیب سنگ و آجر در طراحی داخلی:

این دو متریال هر دو از جمله قدیمی ترین مصالح ساختمانی به شمار می آیند که از گذشته تا به امروز از آن ها هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی ساختمان استفاده می شود. در ابتدا شاید در نظر آید که استفاده از آجر در طراحی داخلی قدیمی و خسته کننده می باشد اما باید در نظر گرفت که امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری رنگ ها و طرح های مختلفی از آجر در صنعت ساختمان سازی تولید می شود که با استفاده از ترکیب آن ها به همراه سنگ های ساختمانی می توان طراحی داخلی بی نظیری را ایجاد نمود. آجر و سنگ هر دو از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توان از ترکیب آن ها علاوه بر طراحی داخلی در نمای خارجی ساختمان نیز بهره مند شد. از آجر ها می توان برای ساخت دیوار های اتاق نشیمن،  اتاق خواب، آشپزخانه،  حمام و دستشویی، ستون های آجری و تزیین دیوار پشت تلویزیون استفاده نمود. سنگ آنتیک نمونه ای از سنگ های ساختمانی و دکوراتیواست که قابلیت تلفیق با مصالح ساختمانی مختلف را دارا می باشد و می تواند با استفاده از آجر های خاکستری رنگ یا کرم و تلفیق آن ها با سنگ انتیک در طرح های و رنگ های مختلف طراحی زیبایی را در دکوراسیون داخلی ایجاد نمود.

ترکیب سنگ و اجر

  •     ترکیب سنگ و شیشه در طراحی داخلی:

شیشه ها یکی از پرکاربرد ترین و رایج ترین متریال در زمینه طراحی داخلی می باشند. اگر به ساختمان های مختلف دقت نمایید می توانید در نیمی از آن ها ردی از شیشه برای طراحی داخلی را مشاهده نمایید. استفاده از این متریال از قرن ها پیش در طراحی داخلی و خارجی رایج بوده است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود شیشه های نشکن کاربرد آن ها در صنعت ساختمان سازی رونق بسیاری یافته است. از انواع شیشه ها مانند شیشه طرح دار، شیشه رنگی، شیشه رفلکس، استین گلاس، شیشه ایمنی، شیشه شفاف، شیشه آکوستیک و شیشه ذخیره کننده انرژی در ساخت قسمت های مختلف فضای داخلی مانند  کف،  سقف، دیوار،  درب حمام، درب های شیشه ای، پله ها و نرده های شیشه ای استفاده نمود. ترکیب این متریال بسیار زیبا و شفاف به همراه سنگ می تواند یک ضد و نقیض بسیار قابل توجهی را ایجاد نماید. سختی سنگ و ظرافت شیشه می تواند تلفیق بسیار خاص و جالب توجهی را ایجاد نماید. یکی از ترکیب های پیشنهادی کالاساخت برای ترکیب این دو متریال استفاده از شیشه های طرح دار به عنوان درب حمام و سنگ مرمریت جوشقان به عنوان سنگ دیوار در حمام می باشد. علاوه بر این از شیشه های ایمنی برای ساخت میز قهوه خوری نیز می توان استفاده نمود و قرار گیری این میز شیشه ای بر روی یک کفپوش سنگی می تواند انعکاس بسیار زیبایی را به نمایش گذارد.

ترکیب سنگ و شیشه

 

منبع: www.kalasakht.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۰
اندیشه فرزین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی